Slib& zavazek

Slib - závazek nebo ne?

Jakou hodnotu má vůbec slib:

 Odpověď je celkem prostá a to: "Každý má své hodnoty někde jinde".
Dnešní doba však klade spíše důraz na konzumní způsob a hlavně vše dostat okamžitě. Některé hodnoty se upozaďují, avšak co mne týká, tak já se snažím vždy dodržet slib. Je to pro mne otázka jistého charakteru, také jistý závazek vůči okolí  , které né vždy se zachová správně, jenže právě slib a jeho dodržení vede k správnosti a udržení si svých zásad. 

Zkušenosti z okolí:

Mé zkušenosti z okolí jsou takové, že  lidé dnes mají příliš volnou morálku  a nedělají si starosti, resp. nepřemýšlejí do důsledků, a proto je to těžké po nich někdy chtít dodržet některé jejich přísliby. Dalším důvodem je pak to , že se zastavují a podivují se nad tím, že jim určité detaily jakoby protekly  mezi prsty a oni je nezaznamenali, i když byly na první pohled zřejmé nebo zde byly alespoň náznaky , jak by se daný problém mohl vyvíjet - to však bylo již pozdě.

Hodnota slova:

Bylo by celkem zajímavé zjistit , jakou hodnotu má dané slovo nebo slib jednoho vůči druhému a naopak.  Co se mne osobně týká pak si musím vzpomenout na jednu  myšlenku a to ,že  " Lidská myšlenka může trápit více než nemoc" , protože v nás zůstane ještě hodně dlouho po dané události. Tedy hlavně za předpokladu , že se jí druhá strana bude chtít věnovat, jak  jsem už zmínil snažím se vždy udělat maximum pro splnění daného slibu samozřejmě s přihlédnutím k okolním vlivům v dané situaci. Možná to dělá to , jak jsem byl vychovaný těmi, pro které toto mělo nějakou váhu a oni se to snažili předat dál.  Nebo třeba za to může moje záliba v historii  a také zejména v severské mytologii, kde se klade důraz na tyto a některé jiné hodnoty, jako je čest, a proto se jich snažím dostát i já osobně.

Zamyšlení k závěru:

Myslím si , že lidé by si měli dát trochu práce s tím dostát svých slibů popřípadě činů , jelikož to formuje charakter více než než to jestli mám drahé auto, nejnovější telefon, značkové oblečení  a mnoho dalšího zkrátka " Čas , který věnuješ přátelům či dobrým lidem kolem sebe je jediná hodnota, která zde po tobě zůstane". 

Komentáře